Marketing del enoturismo

Aquest llibre aprofundeix en la complexitat de l'emergent sector "enoturístic". Amb una lectura fàcil i amena, que l'autor calcula en una hora i poc, Tolosa posa al descobert 12 errors que habitualment cometen els cellers i 12 propostes alternatives per tal de no fer-los.

Després de visitar més de 300 cellers d'arreu de l'Estat, Tolosa explica que s'ha trobat amb grans professionals de l'enoturisme però, i sobretot, molts professionals tant il·lusionats com desorientats. 

Com explica en una entrevista a Ruth Troyano al blog gastrotalkers: "No és un manual acadèmic ni tècnic, és l'ABC de l'enoturisme. El presento d'una manera intencionadament senzilla, fugint de la complexitat i de l'estadística ". "Sóc sociòleg i podria citar constantment estudis a peu de pàgina, però he volgut que sigui una guia útil i fàcil". "Hi ha massa improvisació. Ho posa en pràctica el més jove del celler, el comercial, l'enòleg, el responsable d'exportació ... Però no hi ha un ordre ni un perfil professional clar. I tampoc hi ha especialistes del sector turístic desenvolupant-lo. Confien més en la gent del vi que del turisme i hauria de ser a l'inrevés". 

"Tots els cellers volen realitzar tot tipus d'activitats. I cal tenir present que menys és més. No pots fer tot el que et sembla. És un comportament típic d'un mercat adolescent que vol moure molt, però sense saber a on va. Tothom ho practica per contagi".

"L'enoturisme viu una fase emergent, d'efervescència creativa adolescent. Hi ha casos d'èxit però també molts de fracàs. Aprendre dels errors és bo. Crec que és important veure reflectit en els defectes, en els errors per aprendre. Abans de consolidar una experiència, cal veure el que no funciona".

¿La clau és?

"Definir el públic objectiu. És l'única solució. El 99% dels cellers vol rebre a tothom però sense estar preparat per al nivell de satisfacció diferent que espera cada visitant. Llavors cal crear filtres i créixer al mateix temps que segmentar. Hi ha cellers que estan a punt de fer el pas enrere de tancar les portes de l'enoturisme perquè hi ha un tipus de visitant que no els interessa..."

Entre les 12 propostes alternatives o positives per al desenvolupament de l'enoturisme figuren en les cinc primeres posicions

Començar amb botiga de degustació i venda
explicar històries
Fer només quatre activitats diferenciades
Proporcionar un bon moment
Apostar per la cultura del vi
Els experts asseguren que els que empatitzen emocionalment amb la persona que guia la visita, no només dobla la seva inversió en vi, sinó que arriba com a client i se'n va com amic. I un amic ... És per sempre

L'autor
Lluís Tolosa (Barcelona, 1968)
Sociòleg, escriptor i editor. Especialitzat en la divulgació de la cultura del vi, ha publicat centenars d’articles i 20 llibres sobre vins i enoturisme, premiats a Paris, Frankfurt i Pequin. Conferenciant i col·laborador habitual de la revista Wine in China, ha rebut la Medalla d’Or a la comunicació vinícola del Foro Europa. Darrerament ha publicat 100 vins catalans que has de conèixer, la Guia d’Enoturisme de l’Empordà, la Guia d’Enoturisme del Pla de Bages, la Guia de la DOP Alella, Barcelona Wine i La garnatxa de l'Empordà i altres vins dolços (obra col·lectiva).

Fitxa tècnica
Editorial: Tolosa Wine Books
Enquadernació: Rústica
Pàgines: 120
ISBN: 978-84-617-9609-0
EAN: 9788461796090
Mida: 210 x 160 mm.
Data de publicació: 30-04-2017
Preu: 19.00€ (18.27€ sin IVA). El podeu trobar a qualsevol llibreria i al web www.tolosawinebooks.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada